„Bądźmy Razem (VII) – Światowy Dzień Autyzmu – Lublin 2015”

Niniejsze wydarzenie miało miejsce w Lublinie w dniach 21 – 22 kwietnia 2015 roku. Tematem przewodnim konferencji była ”Adolescencja i wczesna dorosłość osób z ASD”. Podczas Konferencji jej uczestnicy mogli dowiedzieć się między innymi o takich zagadnieniach związanych z autyzmem jak: profesjonalne wspomaganie rodziny z autystycznym dzieckiem/dorosłym, Praca nad zachowaniami trudnymi wg założeń SI, Trening umiejętności społecznych i Praca z trudnymi zachowaniami w oparciu o zasady stosowanej analizy zachowania. Konferencja ta obfitowała w szereg ciekawych warsztatów podejmujących tematykę autyzmu:

Terapia tańcem w okresie dojrzewania, Cele i zadania rozwojowe okresu dorosłości, Problemy psychiatryczne adolescentów i młodych dorosłych z ASD, Genom pacjentów z autyzmem, Funkcjonowanie osoby z ASD w wymiarze temporalnym, Rodzicielskie wyzwania w okresie dojrzewania osób z ASD, Aktywizacja zawodowa i społeczna dorosłych osób z autyzmem w oparciu o zasady stosowanej analizy zachowania. Oczywiście w trakcie Konferencji nie zabrakło także interesujących warsztatów. Tematyka warsztatów również dotyczyła osób dotkniętych autyzmem, ale i także ich rodzin oraz nauczycieli. Uczestnicy konferencji mogli zatem zapoznać się z tym: w jaki sposób profesjonalnie wspomagać rodzinę w której jest osoba autystyczna, nauczyć się tego, czym jest trening umiejętności społecznych, czy też jak pracować według metody SI nad zachowaniami trudnymi.

Konferencja skierowana była do przedstawicieli ze środowisk: psychologii, logopedii, pedagogiki, resocjalizacji, socjologii, medycyny i fizjoterapii. Z całą pewnością stwierdzić można, iż warsztaty i wykłady, które odbyły się w ramach Konferencji były prowadzone przez znakomitych specjalistów w swoich dziedzinach, a uczestnicy niniejszej Konferencji poznali wiele nowych metod i zagadnień związanych z pracą na rzecz osób dotkniętych autyzmem. Należy też nadmienić, iż w trakcie tego przedsięwzięcia wysunięto wiele ciekawych wniosków, co do wychowania i postrzegania osób autystycznych. To właśnie tutaj ukazano, że oprócz porażeń i niedowładów dziecięcych wskazuje możliwe jest również występowanie innych dysfunkcji neurologicznych.

Dodaj komentarz

Twój adres email nie zostanie opublikowany. Pola, których wypełnienie jest wymagane, są oznaczone symbolem *